Zasady dotyczące zwrotów
Reclamații și retururi
Retururi
În conformitate cu Legea privind drepturile consumatorilor din 30 mai 2014 (Jurnalul de Legi 2014, poz. 827), Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract fără a furniza vreun motiv, în termen de 14 zile de la data primirii coletului. Pentru respectarea acestui termen este suficient să se trimită o declarație de retragere înainte de expirarea perioadei (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau e-mail).
Model de declarație de retragere.
Un retur în baza dreptului de retragere este posibil dacă:
- Bunurile returnate sunt complete;
- Bunurile sunt returnate în aceeași stare, cu excepția modificărilor necesare în limitele unei utilizări obișnuite, ceea ce înseamnă că Consumatorul trebuie să trateze bunurile având în vedere posibilitatea unui retur ulterior;
- Bunurile returnate nu au fost comandate la cererea expresă a Clientului.
Dacă decideți să vă retrageți din achiziție, vă rugăm să trimiteți bunurile returnate împreună cu declarația de retragere la următoarea adresă:
RGB Elektronika Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Sp. K.
ul. Długosza 2-6, 51-162 Wrocław, Polonia
cu mențiunea: „Returnare”
IMPORTANT:
- Costurile de returnare a bunurilor nu sunt rambursabile. RGB nu acceptă expedieri cu ramburs (COD).
- Valoarea bunurilor returnate va fi rambursată Consumatorului imediat după primirea coletului returnat, dar nu mai târziu de 14 zile. Rambursările se efectuează conform principiilor descrise la §9 din Termeni și Condiții (Rambursarea fondurilor).
- Doar coletele bine asigurate garantează acceptarea returului.
Dacă un retur este acceptat de la un Client care nu este Consumator (denumit în continuare Cumpărător), RGB va rambursa Cumpărătorului suma plătită pentru bunuri, redusă cu 20% din preț, datorită costurilor suportate pentru verificarea produselor returnate. Suma va fi returnată imediat după primirea coletului, dar nu mai târziu de 14 zile, conform principiilor descrise la §9 din Termeni și Condiții.
Reclamații
Dacă bunurile primite sunt defecte, Clientul are dreptul de a exercita drepturile acordate prin garanția produsului.
Consumatorul poate, de asemenea, depune o reclamație la Magazin în baza garanției legale. În cazul descoperirii unui defect, Consumatorul are dreptul să depună o reclamație în termen de 2 (doi) ani de la data livrării și 1 an de la data descoperirii defectului.
Model de declarație de retragere din contract
În astfel de cazuri, bunurile defecte trebuie trimise la:
RGB Elektronika Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Sp. K.
ul. Długosza 2-6, 51-162 Wrocław, Polonia
cu mențiunea: „Reclamație”
Garanția de conformitate
Vânzătorul răspunde față de Client dacă bunurile vândute prezintă un defect fizic sau juridic, astfel:
a. Defect fizic – neconformitatea bunurilor cu contractul de vânzare, în special dacă bunurile:
- nu au proprietățile pe care ar trebui să le aibă, având în vedere scopul specificat în contract sau utilizarea obișnuită;
- nu au proprietățile promise de Vânzător Clientului;
- au fost livrate incomplete.
b. Defect juridic – neconformitatea bunurilor cu contractul de vânzare, în special dacă:
- bunurile sunt deținute de un terț;
- bunurile sunt grevate de drepturile unui terț;
- restricțiile privind utilizarea sau dispoziția rezultă dintr-o decizie sau hotărâre a unei autorități competente.
Un articol lipsă sau deteriorat, despre care Clientul a fost informat înainte de achiziție și pe care l-a acceptat, nu este considerat defect fizic.
Dacă se constată neconformitatea bunurilor cu contractul, Clientul are dreptul să depună o reclamație la Magazin. Reclamația poate fi depusă personal, telefonic, prin scrisoare recomandată sau prin e-mail la biuro@sklep.rgbelektronika.pl sau info@rgbelektronika.ro. Acest drept există timp de 2 ani de la data livrării bunurilor.
Bunurile pot fi returnate prin expediere poștală economică la adresa de livrare a Magazinului:
RGB Elektronika Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Sp. K.
ul. Długosza 2-6, Clădirea 2, 51-162 Wrocław, Polonia.
Pentru procesarea reclamației, Clientul trebuie să trimită:
- bunurile defecte,
- dovada achiziției (chitanță, factură sau dovada plății comenzii specifice),
- numele și prenumele, adresa de e-mail folosită la plasarea comenzii,
- identificarea bunurilor reclamate,
- descrierea defectului și solicitarea Clientului (reparare, înlocuire, reducere de preț sau rezoluțiunea contractului).
Reclamațiile scrise trebuie să includă și adresa poștală a Clientului. Dacă aceste informații lipsesc, Vânzătorul poate solicita completarea lor.
În cadrul procesului de reclamație, Clientul poate solicita:
a. Repararea bunurilor;
b. Înlocuirea bunurilor cu unele fără defecte;
c. Reducerea prețului;
d. Retragerea din contract – dacă defectul este semnificativ.
Clientul trebuie să raporteze reclamația în termen de 1 an de la descoperirea defectului. Totuși, perioada reclamației nu poate expira înainte de încheierea perioadei de 2 ani de răspundere a Vânzătorului.
Vânzătorul va răspunde reclamației Clientului în termen de 14 zile lucrătoare și va informa despre procedura ulterioară.
Vânzătorul nu este responsabil pentru defectele rezultate din instalarea sau punerea în funcțiune incorectă, dacă aceste activități nu au fost efectuate de Vânzător sau de Clientul care a acționat contrar instrucțiunilor primite.
Dacă reclamația este acceptată, Vânzătorul va rambursa Clientului costurile aferente returnării bunurilor defecte și va acoperi costul retrimiterii acestora către Client. Rambursările se vor efectua conform §9 din Termeni și Condiții.
Garanție
Pentru anumite bunuri este oferită o garanție. În baza garanției, produsul reclamat va fi reparat în condițiile stabilite de RGB Elektronika Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Sp. K.
Condițiile de garanție pot fi consultate la adresa:
https://rgbelektronika.ro/rum-terms.html
IMPORTANT:
- Clientul are dreptul să verifice coletul în prezența curierului.
- În cazul deteriorării vizibile a coletului, trebuie întocmit un proces-verbal de constatare a pagubelor în prezența curierului sau a poștașului.
- În caz de daune ascunse, Clientul poate raporta problema companiei de transport sau Vânzătorului în termen de 7 zile.
- Depunerea procesului-verbal de daune împreună cu reclamația va facilita soluționarea acesteia.
